torsdag den 12. november 2020

Spektrum 2 - Geminiderne af Nanna Foss

  


Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner

 Bog 2 i spektrum-serien er fortalt ud fra Pi's perspektiv. Forfatteren gør et eminemt godt job med at sætte sin læser ind i hoved på Pi. Så selv om man godt kan savne Emilie fra bog 1, så lever, tænker og ånder man lynhurtigt PI! 👩‍🦰

Vores tidsrejsende venner er i starten af bogen så småt ved at finde sig selv, og hinanden, efter chokket over "vores hænder lyser, der er mørke væsner efter os, vi kan rejse i tiden og har desunden delvist ustyrlige magiske evner".

Dynamikken i gruppen er usikker - Vi har trods alt med en gruppe unge mennesker at gøre, som ikke ligefremt af egen vilje har valgt at være uløseligt forbundet. 

Gruppen rejser frem og tilbage mellem nutiden og 1969 under Geminiderne. I 1969 møder de en gruppe på 4 unge mennesker, der ligeledes bliver hvivlet ind i tidsrejserne. 

De forsøger nu at overleve, lærer deres egne evner og begrænsninger at kende, overvejelser om hvorvidt man kan/må ændre ved fortiden og meget meget mere. 

Mit i alt dette står Pi (og Will - en dreng fra 1969 gruppen) og frem spire en umulig kærlighedshistorie på tværs af tid og sted. Det er episk! Og smukt beskrevet ned til mindste følelse👏

Historien tvister flere gange og mit hoved fyldt med diverse tidrejse-teorier og spekulationer om gode og mindre gode personer undervejs. 

Jeg er Spektrum fan ❤🧡💛💚💙💜🤎🖤🤍

Bogen får mine absolut varmeste anbefalinger - det her er bare en god læseoplevelse fra første til sidste side. 

-Yvonne

Bogen er oprindeligt udgivet på forlaget Tellerup (og det er denne version som jeg har læst og har stående på reolen). Bøgerne er i 2020 genudgivet på forlaget Gyldendal i en reboot udgave. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Daisy Jones & The Six af Taylor Jenkins Reid

 Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner  Sex, Drugs and Rock'n'roll... Jeg kan ikke andet end at beundre denne forfatter, for når hun beslutt...