tirsdag den 16. februar 2021

Mørkets brødre af L. J. Smith

 

Anmeldelse 3 ud af 5 stjerner

Den klassiske historie om den smukke pige som forelsker sig i mørkets prins og den heraf opståede ubrydelige kærlighed.

Jeg har, som så mange andre, set tv-serien Vampire Diaries, så historien i bogen var et gammelt kendt gensyn. 

En smukke Elena, som er skolen dronning, og som kan få lige den dreng hun gerne vil have, og derfor naturligvis forelsker sig i den nye smukke dreng på skolen.

Den mystiske Stefan, som er blevet vampyr fordi han blev lokket i en fælde af en smuk pige (Elenas dobbeltgænger), og som kæmper imod sin egen mørke side og nægter at slå mennesker ihjel.

Den mørke Damon, Stefans bror, der ligeledes er vampyr (pga samme smukke piges bedrag) og som hader sin egen bror.

Jeg er splittet over denne bog - Den er nøjagtig lige så kliché fyldt som forventet, og jeg kan faktisk hverken lide Elena eller Stefan. (Jeg har altid været på Team-Damon). Og alligevel så var jeg ganske udemærket underholdt under min læsning. Nogle gange så er der noget betryggende i læsningen af en bog som er lige præcist det man forventer den vil være - hverken mere eller mindre.

- Yvonne 

Bogen er første del af serien The Vampire Diaries og er udgivet på forlaget Tellerup.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Havets kæmpe af Katja Brandis

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Bogen handler om Tiago, som et en seawalker. Det betyder at han kan forvandle sig selv ind til et havdyr. Ti...