tirsdag den 23. februar 2021

Nordisk mytologi af Neil Gaiman

 

Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner

Gaiman tager sin læser med gennem myterne fra den nordiske mytologi. Frit genfortalt og opdelt i 15 mindre historier.

Fortællingerne vil, for de af os som holder af emnet, være primært gammel kendt stof. Alligevel blev jeg tryllebundet af historierne, når jeg om aftenen satte mig med bogen. Jeg måtte have “bare en fortælling mere”... For Gaiman gør det godt i sin genfortælling af myterne og det betyder at siderne flyver af sted i selskab med denne bog.

Jeg blev faktisk lidt overrasker da jeg opdagede at biblioteket kategoriserede bogen som en fagbog, men her efter endt læsning, så kan jeg godt forstå det. Gaiman er tro mod myterne og den nordiske asatro i sin genfortælling. Så selv om der er tale om hans egen frie fortællerstil, så vil bogen fint kunne bruges som opslagsværk. 

- Yvonne 

Bogen er udgivet på forlaget Modtryk.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Havets kæmpe af Katja Brandis

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner  Bogen handler om Tiago, som et en seawalker. Det betyder at han kan forvandle sig selv ind til et havdyr. Ti...