mandag den 29. marts 2021

Casmir og folket i skoven af Alberte Thusgaard

 Anmeldelse 3 ud af 5 stjerner 

Pigen Alicia møder rensdyret Casmir i en storm, men da hun forsøger at finde frem til ham igen dagen efter er han væk. Alicia søger efter Casmir i skoven og falder udmattet i søvn op af et træ. Da Alicia vågner befindet hun sig i en magisk parallelverden.

Alicia hvivles ind i et magisk eventyr hvor hun skal klare 3 prøver for at redde indbyggerne fra undergang. 

Jeg synes rigtig godt om historien, der var masser af spænding, fine beskrivelser af de væsener som beboede parallelverdenen og både prøvelser og succes for vores heltinde. 

Jeg har valgt at give bogen 3 stjerner fordi den savner lidt fylde hist og her. Men når man tænker på at den er skrevet af en 14 årige debutant, så har jeg kun ros for præstationen. Jeg håber at Alberte fortsætter med at skrive fantastiske eventyr fremover, da bogen her vidner om en vidunderlig fantasi hos forfatteren.

- Yvonne. 

Bogen er udgivet på forlaget Mellemgaard og er modtaget som et anmeldereksemplar. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du så være stille af David Sundin

Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner   Forfra. Igen. Det er min tur nu! Kan en børnebog blive en yndlingsbog allerede første aften? Svaret er: Ja. ...