torsdag den 11. marts 2021

Harry Potter og Hemmelighedernes Kammer af J. K. Rowling

 

Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner

Harry hører ikke fra sine venner hele sommeren og begynder så småt at tvivle på både deres venskab og hele den magiske verden. Det viser sig dog at husalfen Dobby har tilbageholdt alle Harrys breve for på den måde at skræmme Harry fra at tage tilbage til Hogwarts. Dobby vil nemlig prøve at beskytte Harry, for på Hogwarts lurer der nye fare for den unge troldmandselev.

Harry Potter bøgerne er eventyr for både børn og vokse. De er fyldt med venskab, fare, magiske skabninger og en god histore. Skulle du, meget mod forventning, ikke allerede have læst disse bøger, så kan jeg varmt anbefale dig at komme i gang hermed. 

Jeg har læst denne bog før (flere gange), men det er første gang jeg har læst den flotte illustrerede udgave skabt af Jim Kay. Illustrationer gav historien ekstra lag af “liv” og jeg kan varmt anbefale denne udgave af bogen.

Jeg vil slutte min anmeldelse med et citat fra bogen. Dumbledore til Harry: Det er vores valg i livet, der gør os til dem, vi er, Harry. I langt højere grad end vores medfødte evner.

Bogen er 2. del af fantasyserien om Harry Potter og er udgivet på forlaget Gyldendal.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Daisy Jones & The Six af Taylor Jenkins Reid

 Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner  Sex, Drugs and Rock'n'roll... Jeg kan ikke andet end at beundre denne forfatter, for når hun beslutt...