torsdag den 18. marts 2021

Darling Daniel af Charlotte Fischer

 

Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner

SÅDAN skal en YA-bog skrives! 

Daniel flytter fra Jylland til Hellerup. Han er en helt almindelig dreng fra landet, som pludselig skal til at begå sig bland de rige, smukke og magtfulde. Via sin mors arbejde som husholderske for en rigmand, indskrives Daniel og hans lille søster på den elitære privatskole Agathe Kilde. Skolen styres af Lapin Vert - en eksklusiv loge for de særligt udvalgte.

Da medlemmerne af Lapin Vert opdager at Daniel er et naturtalent på en hest, og dermed selvskrevet til skolens polohold, indlemmes han lynhurtig i inderkredsen. 

Men hvad sker der med en 16 årig dreng fra Jylland, når han pludselig befinder sig midt i stoffer, alkohol, penge, sex, ridestævner og skruppelløse venner? Kan Daniel bevare begge ben på jorden og kan han bevare sig selv?

SPOILER AFSNIT: Jeg elsker denne bog. Jeg elsker Daniel. Jeg hader Ama og Mynte. Jeg føler med Daniels fortvivlede mor og jeg kan mærke skuffelsen hos lillesøster Frida. Alt det OG fordi bogen behandler et vigtigt emne, nemlig voldtægt af mænd gør, at jeg simpelthen elsker denne bog.

Og så kan hun altså bare skrive hende Charlotte Fischer. Det er den første bog jeg læser af hende, men det bliver bestemt ikke den sidste. Siderne flyver afsted, sproget afspejler så fint følelserne, dialogerne fungere. Det er spitzenklasse. 

- Yvonne 

Bogen er udgivet på forlaget Tellerup og er modtaget som et anmeldereksemplar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Anne elsker Jørgen af Vigdis Hjorth

 Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner  Fin lille bog om hvordan en forelskelse føles for den 10 årige Anne der forelsker sig i klassens nye dreng J...