tirsdag den 2. marts 2021

Under huden, del 2 af Pernille L. Stenby

Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner

Jeg gentager lige mig selv, dette er noget af det ypperste som dansk fantasy kan præsterer!

Bogen er en direkte fortsættelse af bogen under huden, del 1, og igen følger vi Mes, Axten og Mite. Mes får flere og flere brudstykker af minder fra sit liv før Roevel Akademi - disse er præget af billeder af en mørk kælder, et fangenskab, dræning, en venlig kvindefigur m.m. Mes oplever stor smerte og sorg når minderne kommer og han ønsker nødvendigvis ikke at huske, men Mite har sine grunde til at presse på. 

Axten har det svært med forholde sig til den person som Mes er/var før Roevel, og alligevel så blomster kærligheden lige så stille mellem dem. Særligt en scene, hvor de to er alene på et værelse, giver en meget smuk beskrivelse af tiltrækningen imellem 2 mennesker.

Jeg vil slutte af med at sige, at jeg er på “Team Mite”. For selv om det primært at Mes´s historie vi følger, så viser Mite sig i denne bog som en meget handlekraftig karakter. Hendes anstrengelser igennem bogen giver læseren svar på flere af de sprøgsmål som man sidder med efter at have læst de 2 første bøger i serien.

Denne bogserie er meget præget af den særlige stemning som forfatteren skaber, og som jeg holder utroligt meget af at befinde mig i under min læsning. Sidste halvdel af denne 3. bog i serien viste sig dog at være mere handlingsorienteret end de foregående. Denne disciplin mester forfatteren også til perfektion og ligepludselig var sidste side i bogen vendt... og jeg ville ellers så gerne læse mere. 

- Yvonne

Bogen er 3. del af fantasyserien om Mestenes. Bogen er udgivet på forlaget Ulven og Uglen.

Bogen er modtaget som et anmeldereksemplar.      


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dræb ikke en sangfugl af Harper Lee

 Anmeldelse 5 ud af 5 stjerner En mesterværk ud i ordentlighed overfor vores medmennesker. Atticus, den lokale advokat, opdrager 2 børn alen...