lørdag den 13. marts 2021

Gang på jord af Da Wu

 

Anmeldelse 2 ud af 5 stjerner

Vi følger 2 drenge som går tur med deres hund. På hele turen brokker de 2 drenge sig over omgivelserne - hvorfor er jorden tør, hvorfor er der ikke nogen kaniner, hvorfor er der ingen floder, hvorfor er der ingen guldminer osv. Illustrationerne viser at under jorden findes der både vand, guld, regnorme og meget mere.

 Moralen i bogen er klar (for den voksne læser) - Jorden er meget mere fantastisk end hvad vi kan se med det blotte øje. MEN dette opdager drengene aldrig og hele læsningen af bogen fremstår derfor som en lang omgang brok. (Noget jeg normalt forsøger at lære mine børn, at det gider jeg ikke høre på.) Hvis så bare drengene til slut fik en åbenbaring om hvor fantastisk jorden i virkelighed er, men nej, bogen slutter med mere brok a la “jeg ville ønske vi boede et andet sted”.

Bogen er læst højt for Sarah på 9 år og Katrine på 7 år.

Bogen er en billedbog med forholdsvis korte tekststykker på siderne.

Bogen er illustreret af forfatteren selv.

Bogen er udgivet på forlaget Arkimedes og er modtaget som et anmeldereksemplar. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Daisy Jones & The Six af Taylor Jenkins Reid

 Anmeldelse 4 ud af 5 stjerner  Sex, Drugs and Rock'n'roll... Jeg kan ikke andet end at beundre denne forfatter, for når hun beslutt...